Τρίτη 30 Οκτωβρίου 2012

΄Εξω οι επιχειρηματίες από τις σχολές


     Το καλοκαίρι, η καθεστωτική κυβέρνηση ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ αποφάσισε να κάνει τον ήδη αντιδημοκρατικό νόμο της Διαμαντοπούλου, ακόμη πιο επιθετικό προς τα συμφέροντα του μέσου φοιτητή και του μισθοσυντήρητου εργαζομένου του πανεπιστημίου. Ο νόμος Διαμαντοπούλου, ήδη από την εφαρμογή του πέρυσι το καλοκαίρι, έθιγε βασικά κεκτημένα τα οποία είχαν αποκτηθεί μετά από πολλούς αγώνες του φοιτητικού και εργατικού κινήματος. Ο νόμος μιλούσε για ουσιαστική κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, για επιβολή διδάκτρων τόσο στα μεταπτυχιακά όσο και στα προπτυχιακά, για κόψιμο των παροχών σίτισης, στέγασης και συγγραμμάτων. Επίσης, καταργεί όλα τα δημοκρατικά δικαιώματα μέσα στο πανεπιστήμιο, από τη φοιτητική εκπροσώπηση που μειώνεται στο ελάχιστο, με φοιτητές/συνδικαλιστές καριερίστες, οι οποίοι αντί να μεταφέρουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η φοιτητική κοινότητα θα εκλέγονται καθαρά για το πολιτικό τους βιογραφικό. Η ουσιαστική κατάργηση του ασύλου, ενός κεκτημένου κερδισμένου με το αίμα αγωνιστών του παρελθόντος είναι γεγονός, καθώς η νέα πανεπιστημιακή χούντα θέλει φοιτητές υπάκουα πιόνια του καθηγητικού και επιχειρηματικού κατεστημένου, ανίκανους να αντιδράσουν σε οποιαδήποτε επιπλέον καταπάτηση των δικαιωμάτων τους.
     Στο νέο νόμο, υπάρχει ολοκληρωτική αλλαγή του συστήματος διοίκησης του πανεπιστημίου. Το ανώτατο όργανο διοίκησης του πανεπιστημίου είναι πλέον τα Συμβούλια Διοίκησης, τα οποία :

  • Θα αποτελούνται από 11 μέλη, εξ αυτών 6 μέλη ΔΕΠ, 4 εξωτερικά και έναν φοιτητή χωρίς δικαίωμα ψήφου.
  • Τα εξωτερικά μέλη μπορούν να είναι επιφανείς άνθρωποι των γραμμάτων, των τεχνών αλλά και της οικονομικής ζωής, κατά συνέπεια ανοίγει ο δρόμος για τη συμμετοχή επιχειρηματιών στη διοίκηση του Πανεπιστημίου.
  • Η Γενική Συνέλευση παύει να υφίσταται ως όργανο λήψης αποφάσεων του Φοιτητικού Συλλόγου, πράγμα που σημαίνει ουσιαστική διάλυση αυτού.
  • Η χρηματοδότηση συνεχώς μειώνεται, με άμεσες επιπτώσεις στη ποιότητα σπουδών.
  • Συνιστάται Νομικό Πρόσωπο Ιδιωτικού Δικαίου (Ν.Π.Ι.Δ), το οποίο θα διαχειρίζεται τα οικονομικά του ιδρύματος και θα αναζητά νέους πόρους για τη χρηματοδότηση του, από ιδιώτες επενδυτές.
  • Δίδακτρα θα επιβληθούν ακόμη και στα προπτυχιακά, ενώ καταργείται και το δωρεάν επιστημονικό σύγγραμμα.
  • Τμήματα ή και ολόκληρα Ιδρύματα θα κλείνουν, ή θα συγχωνεύονται ανάλογα με την αποδοτικότητά τους.
  • Καταργείται οριστικά το άσυλο, επομένως κάθε επέμβαση κατασταλτικών δυνάμεων στους χώρους του πανεπιστημίου είναι επιτρεπτή. Το άσυλο είναι λαϊκό κεκτημένο των αγώνων και πυρήνας κοινωνικής αντίστασης· όχι κυβερνητική παραχώρηση.

Όπως καταλαβαίνουμε, το νέο μοντέλο πανεπιστημίου που προσπαθούν να φτιάξουν, απευθύνεται σε μια πολύ συγκεκριμένη ελιτ φοιτητών - στους φοιτητές, οι οποίοι θα έχουν την δυνατότητα να πληρώνουν ένα  μεγάλο χρηματικό ποσό. Φυσικά αυτό, ειδικά σε περιόδους οικονομικής κρίσης όπου "η επίθεση στην τσέπη" του μέσου εργαζομένου είναι γεγονός, είναι αδιανόητο να σκεφτούμε ότι οι φοιτητές θα έχουν τη δυνατότητα να πληρώνουν τέτοια ποσά. Ουσιαστικά, το πανεπιστήμιο αποκτά ένα καθαρά ταξικό χαρακτήρα.
Είναι στο χέρι του κάθε φοιτητή να αντισταθεί σε αυτή την ολοκληρωτική επίθεση στα δικαιώματα του για να διεκδικήσει τα ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ.


Διεκδικούμε:


  • Κατάργηση των μαθημάτων-αλυσίδων που έχουν καταστρέψει την ροή του προγράμματος σπουδών
  • Δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλους, καμία σκέψη για δίδακτρα.
  • Ανατροπή του νόμου Αρβανιτόπουλου και όλων των προηγούμενων αντιεκπαιδευτικών νόμων.
  • Δωρεάν σίτιση, στέγαση, αναλώσιμα και συγγράμματα για όλους τους φοιτητές και τις φοιτήτριες.
  • Έξω οι ιδιώτες από τα Πανεπιστήμια.
  • Επίλυση του κτηριακού προβλήματος, με αξιοποίηση της περιουσίας του Πανεπιστημίου.
  • Κάτω τα χέρια από το άσυλο.
  • Όλες οι αποφάσεις να παίρνονται από τις Γενικές Συνελεύσεις φοιτητών-καθηγητών-εργαζομένων.
  • Δημιουργία Πανσπουδαστικού-Πανεργατικού Συντονιστικού.
  • Κανένας φοιτητής να μην θέσει υποψηφιότητα στις εκλογές και απαιτούμε το ίδιο από τους καθηγητές μας.

Συνέλευση Κατάληψης Τ.ΗΧ.ΕΙ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου